זה רק מריח אירופה


השער השלישי של ליון ריחף באוויר.  לפחות באוויר שהקיף אותי.  ראיתי את השער בעיני רוחי כבר אחרי השער המצמק של אניימה.  ומאחר וזו חוכמה די קטנה לספר שידעתי מה יקרה אנסה להיות אמין יותר:  הפועל תל אביב הציגה כדורגל חלש.  היו כמה הברקות של ורמוט, היו לסהר עשר דקות טובות של כוח ויכולת התמודדות מרשימה עם הגנת ליון והיו לבאדיר שמונים ושלוש דקות לחשוב על הסיפתח שהוא סידר לליון בדרך לנצחון די טבעי.  אחרי הכל ליון לא הגיעה לבלומפילד כדי לנסות ולשקם את הקבוצה אחרי הפתיחה הרעה בליגה.  היא גם לא רצתה להרגיע את ההנהלה.  ליון באה לנצח, יותר פשוט מזה לא יכול להיות.  כולנו ראינו את הגדולות באירופה מנצחות משחקים על חודו של שער ועם יכולת פושרת למדי.  מנצחות ועולות, עוד ניצחון – עוד עליית שלב.  ולליון של שבע השנים האחרונות יש מטרות יקרות הרבה יותר מאלו של הפועל תל אביב, בשביל מטרותיה לא יספיק הכסף עבור ההעפלה לשלב הבתים, אצל הצרפתים עובדים קשה יותר ולא מאבדים את הריכוז.  ליון לא נראתה אפילו רגע אחד נרגשת מהיריבים שלה באדום.  חצאי המצבים אליהם הגיעו שחקני הפועל הם סיכון שנלקח בחשבון על ידי ליון לקראת המשחק.  סטיית התקן בליגה הצרפתית גדולה יותר, מול הפועל תל אביב היא מתמזערת ומצטמקת.

אפשר לומר שהמלחמה בין טביב להראל לא תורמת למצב הכללי בהפועל. זה תופס, זה פופולרי.  המחשבה הראשונה שעוברת לי בראש אחרי עוד ויכוח קולני ותקשורתי בין השניים היא מקום העבודה שלי.  גילוי נאות – אני לא אוהב את מנהל המתקן בו אני עובד, אדם קר וצבוע שגם שיקר לי בשיחה בארבע עיניים.  אני די סולד ממנו, ועדיין אני חייב להמשיך ולעבוד כמו שצריך כדי להישאר במקום העבודה שלי, בתפקיד שלי שבינתיים מפרנס אותי לא רע.  ואני אמנם מרוויח באירו אבל עדיין לא מתקרב למשכורות הדולרים השמנות של שחקני הפועל.  שתי נקודות למחשבה:

  1. אני אדם צנוע, מסתפק במועט (והקיצוניים יאמרו 'סגפן').
  2. שחקן כדורגל הוא שכיר שמחוייב לתת תפוקה.

אבל השחקנים מוציאים החוצה את הכביסה המלוכלכת ומתלוננים על אי תשלום מענקים בפומבי וכולם, כולל אותם שחקנים, שוכחים שהם עדיין מרוויחים משכורות.  וזה ממש לא משנה כמה הם מרוויחים – משלמים להם עבור עבודה.  למשחק מול ליון הם הגיעו לעבודה מתוך כורח.  גם אני מגיע מתוך כורח, אבל הבוסית שלי דווקא מרוצה ממני.

הפועל תל אביב אינה קבוצה אירופית כמו שבעליה בטוחים שהיא.  היא יכולה להרשים בליגה האירופית, אפילו לנצח קבוצות אירופיות בינוניות פלוס ביום נתון.  לליגת האלופות היא לא שייכת. בפורומים השונים מתחילות ההשוואות העקרות וחסרות הטעם בין מכבי חיפה להפועל תל אביב – מי הצליחה יותר, למה הנצחון על היונייטד נחשב להישג/נחשב לשטויות ו'בהפועל יש בכלל יותר שחקנים ישראלים מאשר בפעם הראשונה של חיפה בצ'מפיונס'.  חשוב מאוד.  אנשים רבים ביניהם מי פחות גרועה ושוכחים ששתיהן גרועות.  או איך שיהיה כתוב בכל אתר זב חוטם וב"שיקמה" אלף חמש מאות וארבעים פעם ביומיים הקרובים – נשארים עם המחמאות.

אבל תמיד תהיה עוד יריבה שאפשר יהיה לכסח, לפחות תיאורטית.  זו לא בנפיקה, זו בטח לא ליון, אבל היי – עדיין לא שיחקנו נגד שאלקה.  אם לא ראינו אותם הם מבחינתנו הפועל עכו.  אבל מול הפועל עכו בעצם לא כל כך הולך לנו.  טוב, לפחות אותם אנחנו מכירים.  שאלקה עשתה טעויות רבות, שחררה שחקני מפתח ורכשה בפזיזות.  אבל בפזיזותה רוכשת שאלקה את קלאס יאן הונטלאר, חלוץ ששווה כמו תקציב קבוצת צמרת בארץ.  וגם אם ראול עדיין לא ממש פוגע – שאלקה יכולה להביא אותו אליה, ומי שהיה אי פעם בגלזנקירשן יודע שהיא…איך לומר… מתונה מעט ממדריד.  כישלון מבחינתה של שאלקה יהיה מקום שלישי.  ההפסד למיינץ בליגה מתגלה כדי טבעי אחרי שישה נצחונות רצופים של מיינץ בליגה, בין היתר על באיירן מינכן ו-ורדר ברמן.  חוץ מזה שאלקה מראה התאוששות, היא אפילו ניצחה במשחק חוץ ואין אדם אחד, בגרמניה ועל פני כדור הארץ, שמאמין ששאלקה תאבק העונה נגד הירידה.  ובעודי מלהג ומהלל את הישגיה הגמדיים בבבונדסליגה החליטה שאלקה לחמוד לצון וניצחה את בנפיקה ליסבון 0:2.  ליון לא פראיירית, היא כבר ניצחה את שאלקה בצ'מפיונס.  גם בנפיקה לא פראיירית, היא ניצחה את הפועל ת"א.  אז מה באמת נשאר לנו? קשה לי להאמין בלב שלם שבמשחק חוץ מול שאלקה תגיע הישועה ותופיע הפועל תל אביב אחרת.  מול בנפיקה נגמר הכוח לשחקני הפועל בדקה ה-60.  מול ליון הפועל לא התעייפה, היא פשוט הפסיקה להאמין וליון, במשחק איטי ומחושב, גברה על יריבה חלשה.

אין לי דבר וחצי דבר נגד הפועל תל אביב.  אני רוצה בהצלחתה באירופה בכל משחק .  יש לי רק בעיה אחת קטנה.  הערב ראיתי דברים שהזכירו לי את מכבי חיפה של העונה שעברה בצ'מפיונס – עלק מהלכים, עלק מצבים, אפס נקודות.  מתרגשים מכל חצי הזדמנות ורבע כדרור על שחקן יריב.  הפועל תל אביב של הערב גרמה לי לרצות לראות קבוצה ישראלית אחרת בליגת האלופות.  עם הפועל תל אביב זה רק מריח אירופה.  המציאות, אמיתית  וכואבת, נמצאת ביפו, באצטדיון שמוקף במוסכים ונשיקה צרפתית אחת.  או שלוש.  תחליטו אתם.

תגובה אחת בנושא “זה רק מריח אירופה

הוסיפו את שלכם

להשאיר תגובה

יצירה של אתר חינמי או בלוג ב־WordPress.com. ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

