נבחרת ישראל – הסיפור האמיתי*


נו, מה יהיה? עוד פעם הפסדנו ליוון.  פדיחות, אחים שלי.  הרי אמרנו שהפעם יהיה אחרת, שאחרי המשחק מול קרואטיה נוכיח לכל  הצופים, הפרשנים והעיתונאים שאנחנו שווים יותר משלושה מצבים.    חוץ מזה, הרי המאבק שלנו הוא בכלל מול יוון, קרואטיה זה עולם אחר.  אפילו הקפטן הפצוע שלנו, האיש בשחור שאנחנו כל כך מעריכים ושעליו אנחנו מגנים בכל הזדמנות, האיש שנותן לנו השראה שהכל אפשרי, אפילו לנצח לבד את ריאל מדריד בסנטיאגו ברנבאו, אמר שגם מוריניו לא היה מציל את ישראל מהפסד מול הקרואטים.  אז אם הוא אומר מי אנחנו שנעיז לחשוב אחרת?   הוא מבין, הוא משחק באנגליה.  רגע, אבל גם הפרשן ההוא שיושב במרומי אולימפוס הבערות שלו ומשחרר נפיחות חמור חולה לאוויר בכל עת, גם הוא שיחק באנגליה, והוא דווקא אמר לפני קרואטיה שאנחנו יכולים וצריכים לנצח, שזה משחק בית ובבית משאירים את הנקודות.  אז למי להאמין? שניהם שיחקו באנגליה.  אולי שניהם צריכים לאמן את נבחרת ישראל.  ובמקום מרק רוסנובסקי נביא איזה חולה סופני שמאושפז לעתים תכופות בבית החולים המפורסם "סידר סיני" בלוס אנג'לס.  בית חולים ברמה, בטופ של בתי החולים בעולם, הוא בטח מבין ברפואה.  ואם יש לו סכרת אז הוא גם מומחה בזריקות, בכלל סגרנו את כל הפינות.

 

מה הוא רוצה ממך, תמיר? למה דווקא אתה? ולא שלא שאלתי אותו, אבל לא הבנתי מילה ממה שהוא אמר, אצלנו בקורטרייק מדברים פלמית.  זה לא פייר, אתה קשר ואני בלם ומה הוא עושה? שם אותך בלם ואותי מגן.  מה הוא רוצה ממני? ואני עוד צחקתי על אלרואי, איך שהוא שבר את הנבדל.  ידעתי שזה מה שיקרה לו.  הכל בגלל שזה היה המשחק הראשון שלו ושלפני זה הוא התאמן בדיוק שלוש דקות עם פרננדז.  אבל מה? לא חשבתי שזה יקרה גם לי, אותי פרננדז לא זימן יותר זמן ממנו, מי חשב בכלל שאני אגיע לכאן? עכשיו החבר'ה בקורטרייק לא יפסיקו להשפיל אותי על זה ששברתי את הנבדל.  בגללי גם דודו לא היה מרוכז, הוא נורא כעס עליי ששברתי את הקו ובגלל זה ירד לרגליים של אנטיגונה או שחורציאניטיס, אנא עארף איך קוראים לשחקן הזה? הייתי רוצה לספר לכולם שאני מתנצל בפני דודו אבל דודו לא מרשה לי לדבר עם עיתונאים.

 

וואלה, תאמינו לי, אם אני הייתי במגרש הייתי עושה את זה אחרת.  דבר ראשון הייתי לוקח את המגאפון של יבלקובסקי ומודיע לקהל שעד שהם לא מתחייבים להפסיק לשרוק בוז לחבר'ה אנחנו לא עולים למגרש.  אז מה אם משחקים רע? עוד לא הבינו בארץ שיש לנו רק נבחרת אחת? מה, עדיף לגור באנדורה? במלטה? אני? אני לא גר כאן, אני גר בלונדון, אבל כולם יודעים ששניה אחרי שאני פורש אני חוזר לארץ.  אבל הם? הם תקועים כאן והם באים בטענות? אמרתי להם לשתוק והם בשלהם.  אני משחק בפלייסטיישן עם אנלקה, יושב לכוס באדוויזר עם צ'ך ומריץ קטעים על בחורות עם טרי והם מעיזים לדבר בי סרה? אמרתי לכל החבר'ה – הם שורקים לכם בוז? אתם תשחקו בכוונה גרוע, שילמדו מאיפה משתין הדג.  אתם יודעים מה עוד נעשה? נספר לכל העולם ואשתו שפרננדז אחלה מאמן, שלא היה לנו כזה מאמן אף פעם, שהוא צוחק איתנו, מריץ אותנו, מביא שיטות אימון שלא מהעולם הזה, נספר לכולם שאנחנו מה זה נהנים איתו ושאנחנו רוצים אותו לנצח.  לא מתאים להם? שירדו הם למטה ויחליפו אותנו.  אה, הם לא יכולים… ימותו הקנאים!  שייקברו ביציע.  חוץ מזה על מה הם מתלוננים? שרחוק להם? שלא רואים כלום? גם אני הייתי בר"ג ודווקא ראיתי אחלה.

 

אימפוסיבלה, כבר שנה כאן ואין לי מושג מה הם רוצים ממני.  עברית שפה קשה.  בבלוג שלי כתבתי על נבחרת צרפת והם תוקפים אותי, שואלים אותי מאיפה יש לי זמן לכתוב בבלוג כמה ימים לפני המשחק מול יוון.  הם רציניים? כמה זמן לוקח לכתוב בבלוג? עשרים דקות? זו לא עבודת דוקטורט, זה כולה פוסט בבלוג!  אולי האינבאלידים לא שמעו על זה כאן אבל יש לי לפטופ, זה מין מחשב כזה קטן שאפשר לקחת איתך לכל מקום, אפילו לשרותים, ושם לכתוב.  ומה הם רוצים מטל? אחלה גבר, מקצוען אמיתי.  כל יום יושב על הבוקר וקורא את כל העיתונים ואת כל הכתבות באינטרנט.  גם לו יש לפטופ.  אח"כ הוא מספר לי מה אמרו עליי כולם.  מניאקים, כל המדינה הזאת מניאקים.  למה אבי לא מספר להם את האמת? למה הוא מסתיר את החוזה שלנו? אם העיתונאים האלה היו יודעים על החוזה הם היו שותקים.  הם צריכים לדעת שאני ואבי הכנו תוכנית שש-שנתית לקידום הכדורגל בארץ.  עכשיו אנחנו עושים ניסויים כדי שבעוד שש שנים נוכל להיות במונדיאל.  תכל'ס  – מי באמת מאמין שיש להם סיכוי לעשות משהו עכשיו? אני אומר שגם מקום שלישי יפתיע אותי, הרי אנחנו בתהליך בנייה.  סוף סוף אני עובד עם בוס שרואה כמה צעדים קדימה.  אתמול הוא אפילו אמר לי אחרי המסיבת עיתונאים שהוא לא הולך לפטר אותי.  הוא גם אמר לי לא לספר לאף אחד על התהליך ואפילו שם סעיף בחוזה.  מאתיים אלף דולר אם אני מספר משהו, וזה לא קל, הילידים השעירים האלה חושבים שהם מבינים הכל וקוטלים אותי, ואני בן אדם עצבני, לא מתאים לי כל החרא הזה.  מרד.   

 

כולם אפסים במדינה הזאת, ואני מחזיק את כולם בביצים.  מה הם חושבים לעצמם? שאני שם על מישהו? אמרתי לגיא שיהיה מוכן, אוטוטו הוא עובר לנבחרת.  הוא רוצה אולימפית, לא מפסיק לדבר על האולימפית.  בערב שבת הוא אפילו סיפר לאמא שלי על כל התוכניות המקצועיות שלו, אבל שיירגע ומהר, כי רק אני מחליט כאן.  חוץ מזה אמרתי לשטרן שאני אשים איש שלו באולימפית.  השופטים האלה עוכרי ישראל, איך אמרו חז"ל על הגרמני מיום שבת? יימח שמו.  פנדל עלק.  ומה אתמול? מאיפה הגיע הדביל הזה? יד זה לא יד, פנדל זה לא פנדל, לא פנדל זה פנדל, איך אפשר להאשים את לואיס בכל זה אם השופטים הם של התחת? רק לפני כמה שבועות עמוס סיפר לי ששוב השופטים העלילו עליו עלילות באחד המשחקים של הקבוצה שלנו.  שונאים אותנו בדם, אבל אנחנו נסתום לכולם את הפה.  על אפם ועל חמתם אנחנו נעלה ליורו 2016.  יש לי קשרים באופ"א, מישל חבר טוב שלי, הוא כבר יסדר לי איזו קומבינה, אולי יעלה את מספר הנבחרות לארבעים ושש. 

 

למה אני בכלל טורח בכל פעם מחדש? אני שונא את האצטדיון הזה, שונא את הפקקים בדרך, שונא את המגרש אוטובוסים שאני צריך לחצות, שונא את מקום הישיבה שלי.  בקושי רואה משהו ממרומי שורה 152.  אלה עם המשבצות הם קרואטיה? או שהמשבצות זה בכלל סרביה? אני בכלל חשבתי שאוליץ' בוסני, נראה כזה מעפן.  איזה משחק מעפן, הם לא עושים כלום הלבנים האלה.  את קינן אני דווקא מזהה, הוא תמיד זה שעושה את הפאשלות, את הפאשלות רואים גם מכאן.  חבורה של אפסים, לא מסוגלים, אין כדורגל בארץ.  רגע, מי זה, שכטר הבקיע? יו, קדימה ישראל, אפשר לנצח!! לחץ!! לחץ!! אוף, אני צועק כבר דקה שלמה, אין לי כוח יותר.  הנה, הסתיים המשחק, עוד פעם הפסידו, ברור.  לא היה להם אף פעם סיכוי, אם רק בניון היה משחק הכל היה נראה אחרת. אורבואה לואיס! איך הצרפתית שלי אחי? למדתי ממתנדבת.

 

*כל קשר בין הנאמר בכתבה לבין המציאות מקרי בהחלט (למרות שיש מי שיאמרו שככה זה באמת)

 

להשאיר תגובה

בלוג בוורדפרס.קום. ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

