יש לי חלום


גם אחרי שש שנים בברלין אני עדיין אוהב את הכדורגל הישראלי.  מה שלא יאמרו עליו, הוא שלי, האהבה הראשונה שלי.  אחד הדברים שאהבתי בו פעם היתה התחושה שגם אני יכול לעשות את מה שהם עושים.  זה נראה לי קרוב יותר למציאות שלי, שאם רק הייתי רוצה גם אני יכולתי להיות שם.  בגיל 16, עם סיום  קריירת הכדורגל הקצרצרה שלי בקבוצת נערים של לזרוס חולון, נשארתי בלי הכדורגל ועם התהיות.

השנים שעברו הביאו עימן שיפור לכדורגל הישראלי.  קבוצות מגיעות לליגת האלופות, הליגה האירופית.  אינטרטוטו כבר לא מעניין אף אחד ושחקנים קליברים מגיעים לשחק בליגת העל.  הרגשתי שהפער הקטנטן שהיה ביני לבינם הולך ומתרחב ודוחף אותי אל מחוץ לענן עליו אני מרחף.  זה לא מה שהיה פעם, אני כבר לא אוכל לעשות את זה,  אין לי זמן להתאמן והפציעות לא מתאימות לחיים הנוכחיים שלי.  גם ליגת העל גדולה עליי, אפילו בחלומות.

ואז הגיע ה-4 בדצמבר.  באותו ערב, בלי לחשוב יותר מדי, נכנסתי לקישור של שידור משחק כדורגל בין אינדונזיה ללאוס ועברתי בלייב למחזור השני של בית א' ב'טייגר קאפ', אליפות דרום-מזרח אסיה שנערכת, בדרך כלל, פעם בשנתיים.  אצטדיון בונג קארנו בג'קרטה כמעט מלא ושתי הנבחרות נלחמות ביניהן.  לאוס סיימה במשחק הראשון בתיקו אפס עם תאילנד, אינדונזיה ניצחה את מלזיה 1:5.  לאינדונזיה מאמן אוסטרי, בלאוס הוא אנגלי, אבל מה שהיה שם לא היה כדורגל אירופי.  בהתחלה זה היה די עצוב: מסירות עקומות, שוער ברמה של אחד שנבחר בשכונה לשוער וכולם יודעים למה, בעיטות לשמיים ובלגן גדול.  זה הזכיר לי משהו, התרכזתי לכמה רגעים ואז הבנתי – את זה גם אני יכול, החלום חזר!

ולא רק חלום כי אם גם תובנה: יש מקום אליו לא הגיעה בשורת הכדורגל ה'מתקדם', השבח לאל.  שם, בדרום מזרח אסיה, יש קבוצות ונבחרות וליגות ואוהדים וחרא של כדורגל, אבל זה לא יכול להיות רע אם זה שלך.  יש מי שעדיין יכולים להאמין שהם מאוד קרובים לשם, למשחק ולקבוצה ולעבודה הקשה ולתהילה, אפילו תהילה סטייל יחיאל אבן צור, העיקר להיות שם.  כמו ז'אן מארק בוסמן, גם אני לא אהיה שם כשזה קורה, אבל לא אפסיק לתהות שמא הכרה זו היתה חודרת לתוכי אותי אם הייתי נולד באינדונזיה.

להשאיר תגובה

בלוג בוורדפרס.קום. ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

