הצמרת רותחת: בונדסליגה שניה – סיכום המחזור ה-19


שלושה מחזורים בתוך הסיבוב השני והצמרת מבולבלת ועמוסה יותר מתמיד.  למעט הרטה ברלין, שעלתה בעקבות נצחונה למקום הראשון ופתחה פער בן שתי נקודות מהשניה, איבדו יריבותיה לצמרת הגבוהה, דואיסבורג ואאוגסבורג, נקודות יקרות.  נכון לסיום המחזור נמצאות שמונה קבוצות במאבק העליה, כאשר בין הרטה שבמקום הראשון לפרנקפורט השמינית מפרידות שבע נקודות בלבד.  בוכום, הקבוצה בעלת התקציב השלישי בגודלו בליגה השניה, פתחה רע את העונה אך מאז סגרה פערים, חזרה למאבק העליה ונמצאת במקום השביעי.

ארמיניה בילפלד ממשיכה להפסיד בסיטונות וסוגרת את הטבלה עם 8 נקודות בלבד.  אינגולשטדט מעט מעליה וגם היא לא מראה סימני התאוששות.  קרלסרוהה לא מצליחה לייצב את הגנתה, הגרועה בליגה (יחד עם זו של ארמיניה בילפלד), ונמצאת עדיין במקום ה-16 המוליך למשחקי המבחן נגד הירידה.

 

הרטה ברלין – פורטונה דיסלדורף 2:4

הרטה: אדריאן ראמוס (29, 90), ניקיטה רוקביציה (51), פייר-מישל לאסוגה (77)

דיסלדורף: אנדראס למברץ (21, 68)

חלוץ צומח בברלין. פייר מישל לאסוגה

חמש פעמים בהיסטוריה ירדה הרטה לליגה השניה.  מעולם לא חזרה לליגה הראשונה תוך עונה אחת.  המאמן מרכוס באבל, שהובא לקבוצה תמורת 750,000 אירו לעונה, מרגיש בכל יום מחדש את הלחץ האדיר שמופעל על הקבוצה.  מנהלי המועדון ושחקניו לא מדברים על מאבק בצמרת, לעלות ולתת את המקסימום, להציג יכולת גבוהה, לשאוף לכדורגל מרתק – רק עלייה.  הדרך פחות משנה.  עונה נוספת בליגה השניה עלולה להיות הרת אסון לקבוצה שחייבת את הכנסות הליגה הראשונה.  טוב שיש גיבוי מקצועי לשאיפות בדמות השחקנים הטובים בליגה השניה.

רוב פרינד, שהבקיע בפעם האחרונה בספטמבר, איבד כבר לקראת סוף הסיבוב הראשון את מקומו בהרכב.  פייר-מישל לאסוגה בן ה-19 קיבל את צ'אנס חייו מבאבל, עלה בהרכב וגמל למאמנו בשישה שערים עד כה, מתוכם שני צמדים, והוא אישית חתום על תשע נקודות לכל הפחות.  שער השוויון של למברץ בדקה ה-68 היה קשה לעיכול.  אנחנו, שמכירים את הרטה מימים ימימה, חששנו שהעיתוי והלחץ המתגבר של דיסלדורף עומד לקחת את הנקודות מהרטה ולהשאיר אותה מחזור נוסף במקום השני.  תשע דקות מאוחר יותר הגיע לאסוגה לעבודה, הבקיע שער והשאיר את הנקודות בבית.  השער הרביעי של הרטה (והשני של ראמוס) בתוספת הזמן – עם כדרור לאורך חצי מגרש וצ'יפ מעל שוער דיסלדורף – היה רק הדובדבן שבקצפת.  2:4 להרטה בסיום משחק מהיר ומותח והיא שוב במקום הראשון בפער של שתי נקודות מהשניה אאוגסבורג.

את מפגש הקצוות של השבוע הבא אמורה הרטה לצלוח בקלות.  ארמניה בילפלד צברה עד כה 15 הפסדים וקשה להאמין שדווקא מול הרטה תתאושש הקבוצה שלא תצליח כנראה להיחלץ מהמקום האחרון העונה.  ובעוד שבועיים המשחק לו חיכו כולם בבירת גרמניה – הדרבי הברלינאי.  כל הכרטיסים נמכרו, האצטדיון האולימפי יהיה מלא.  74,126 צופים במשחק ליגה שניה – דבר כזה מזמן לא היה באירופה.

 

בוכום – אווה 0:2

צ'ונג טה סה (88), ג'ובאני פדריקו (90)

הציל את המשחק. צ'ונג טה סה

קשה להאמין שאווה היא קבוצת צמרת.  הקבוצה משחקת כמו אחרונת הנמושות מול הקולגות שלה לצמרת, משחקת במערך 1-3-2-4 הגנתי להחריד ולפרקים אף פותחת בבונקר מכוער.  והקבוצה הזו, שעלתה רק העונה לליגה השניה, ושיחס שעריה עומד על 20-20 הצליחה לצבור עד כה 34 נקודות ליגה.  איש לא יופתע לגלות ששישה מתוך עשרת נצחונותיה הסתיימו בתוצאה 0:1.  ריקו שמידט, מאמן אווה, הצהיר בתום הסיבוב הראשון שלמרות המקום בצמרת הוא עדיין עומד מאחורי תוכנית האב שלו שנהגתה לקראת פתיחת העונה בליגה השניה – 40 נקודות ליגה.  וכשהקבוצה חושבת רק על הישארות היא נראית בהתאם.  מול בוכום שיחקה אווה כדורגל גס ומכוער והרסה את חוויית הכדורגל לכל 11,785 הצופים.  בוכום בעטה לשער 14 פעמים, אווה – פעם אחת.  בוכום, שלא סיימה העונה משחק בתוצאה 0:0, ראתה איך הכדורגל המכוער של אווה עומד להשיג לה נקודת ליגה.  ואז, בדקה ה-88, ניצח הכדורגל הטוב.  צ'ונג טה סה, שחזר מאליפות אסיה אחרי הדחתה המוקדמת של נבחרת צפון קוריאה, שחרר כדור אימים מעשרים מטרים אל בין החיבורים והציל את המשחק.  השער השני בתוספת הזמן של ג'ובאני פדריקו היה למסמר האחרון באותו ערב.  מקומה של אווה אינו בצמרת הליגה, ואט אט גם היא מתחילה להבין זאת.  אולי באמת עדיף עבורה להמשיך ולשאוף ל-40 נקודות בעונה. כך נראית קבוצת מרכז טבלה ומטה בליגה השניה, שם מקומה האמיתי.

 

שאר משחקי המחזור ה-19:

פאדרבורן-אאוגסבורג 1:1

פאדרבורן: פלוריאן מור (32);  אאוגסבורג: מיכאל טורק (10)

אוסנברוק-מינכן 1860 1:0

מינכן: קווין פולנד (55)

אינגולשטדט-דואיסבורג 1:1

אינגולשטדט: אדסון בודל (76); דואיסבורג: אולצ'יי סאהאן (86)

אנרגי קוטבוס-ארמיניה בילפלד 1:2

קוטבוס: מארק אנדרה קרוסקה (12), נילס פטרסן (79); בילפלד: מרכוס בולמן (62)

אלמניה אאכן – קרלסרוהה 2:4

אאכן: זולטן שטיבר (5), בנימין אאוור (22), טולגאי ארסלן (26), סרג'יו ראדו (89)

קרלסרוהה: טימו שטפלדט (19), גאטן קרבס (65)

גרויטר פורת-אוניון ברלין 0:1

פורת: פליקס קלאוס (76)

פרנקפורט-אוברהאוסן 0:4

סשה מולדרס (19, 55, 59), מריו פילינגר (51)

 

טבלה – מחזור 19

1. הרטה ברלין 39; 2. אאוגסבורג 37; 3. דואיסבורג 34

16. קרלסרוהה 17; 17. אינגולשטדט 13; 18. ארמיניה בילפלד 8

לטבלה המלאה

משחקי המחזור ה-20

שישי, 28/1, 19:00

פורטונה דיסלדורף-פרנקפורט

אוברהאוזן-אינגולשטדט

אווה-אוסנברוק

שבת, 29/1, 14:00

מינכן 1860-דואיסבורג

אלמניה אאכן-גרויטר פורת

ראשון, 30/1, 14:30

ארמיניה בילפלד-הרטה ברלין

קרלסרוהה-אנרגי קוטבוס

אוניון ברלין-פאדרבורן

שני, 31/1, 21:15

אאוגסבורג-בוכום

 

 

<span dir=rtl>תגובה אחת ל“הצמרת רותחת: בונדסליגה שניה – סיכום המחזור ה-19”</span>

Add yours

  1. תענוג לקרוא את הסיכומים על הכדורגל הגרמני. הליגה הגרמנית היא the most entertaining לדעתי – איצטדיונים מפוצצים, קהל טוב, כדורגל שוטף ומהיר, המון גולים. תענוג.

    בקשר להרטה ספציפית – מקווה שיחזרו לבונדסליגה 1, לפני שנתיים הייתי במשחק שלהם בגביע אופ"א, החלפתי צעיף עם אוהד, מאחל להם לחזור לקידמת הבמה, שם מקומם

כתיבת תגובה

בלוג בוורדפרס.קום.

למעלה ↑