עוד עונה הלכה להמבורג


רגע לפני שאני יוצא לחופשה ארוכה בתאילנד מצאתי לי אחה"צ פנוי מהמשפחה והתיישבתי מול ערוץ הקיבוץ הגרמני.  בדרך כלל קשה לי לצפות בו תשעים דקות.  בערוץ הקיבוץ אי אפשר להתרשם במלוא הכנות מקבוצה זו או אחרת, ובשביל כל שערי המחזור יש את סיכום המחזור.  אני אוהב לשבת מול משחק אחד, לראות אותו מההתחלה ועד הסוף, וגם אם הוא מסתיים בתיקו אפס ובשאר המשחקים יובקעו 30 שערים לא יתקפוני רגשות חרטה על צעדי זה.  הפעם החלטתי לחרוג ממנהגי.  אולי מפני שכשסיכום המחזור יתחיל לרוץ בטלויזיה אהיה עסוק מדי בדחיסת הצ'ימידן.

ודווקא היום נפלתי חזק, במובן החיובי של המילה.  שישה עשר שערים בתשעים דקות, כששישה מהם נכבשו על ידי באיירן מינכן.  אודה ולא אבוש – השישיה שבאיירן השחילה להמבורג שימחה אותי.  החיבה שלי לכדורגל גרמני לא פרצה עם הגעתי לגרמניה.  היא החלה לפרוח בסוף שנות ה-70 בואכה שנות ה-80, כשקווין קיגאן, מאלילי ילדותי הספורטיבית, עבר לשחק בהמבורג.  רק שאז לא היה סיכוי לראות כדורגל גרמני בשידורים ישירים, וחוץ מכמ מדענים איש לא שמע על המונח "אינטרנט".  אז דמיינתי במוחי את המבורג.  קווין קיגאן היה בשבילי אלון לוי, החלוץ האגדי של נבחרת ישראל בכדורגל בספרי "הספורטאים הצעירים" שכה אהבתי כנער.  קראתי על עוד שער מבריק של אלון לוי וחשבתי שקיגאן היה עושה אותו דבר.

אבל איפה המבורג של קווין קיגאן ואיפה המבורג של היום.  זה היה מחזה עלוב ועצוב כאחת.  המבורג נראתה כמו 'קבוצה שהלכה לים' כלשון הקלישאה.  ארמין פה שהודיע שבוע קודם לכן על עזיבתו את הקבוצה בסיום העונה הביע את סלידתו מהנעשה בקבוצה במסיבת עיתונאים ונראה חסר חשק באופן כללי להישאר בעיר הצפונית אפילו עד לסיום העונה.  אין ספק שזה חלחל, אין גם ספק שבהמבורג יש יותר מדי כוכבים שחושבים שהשמש זורחת להם מהתחת ומתנהגים בהתאם.  הרי אותו הדבר בדיוק התרחש לקראת סיום העונה שעברה עם הפסד 5:1 להופנהיים שהביא לפיטוריו המידיים של ברונו לבאדיה.  רק שאז זה קרה במחזור ה-32, ועכשיו זה קורה כבר במחזור ה-26.  6:0, אפילו באליאנץ ארנה מול באיירן עצבנית, אינו בר הצדקה.  עכשיו באמת לא נשאר להמבורג מה לעשות עד לסיום העונה.  אפילו הדמות המצוירת של אלון לוי היתה יכולה לעזור להמבורג להראות טוב יותר.  אבל ספק אם אלון לוי היה מצטרף לקבוצה לוזרית שכזו.

 

אבל עזבו אותי מהמבורג, אני הולך לארוז, חופי תאילנד קוראים לי, הבונדסליגה תסתדר בלעדיי.

 

 

להשאיר תגובה

בלוג בוורדפרס.קום. ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

