דורטמונד אלופה, הרטה חזרה


אני אוהב את רוברט לבנדובסקי.  הוא תמיד מזכיר לי מישהו שאני מכיר והוא גם נראה בחור טוב.  הוא גם אחד שעבד קשה על המקום שלו בבורוסיה דורטמונד אחרי שהגיע לשם העונה מלך פוזנן הפולנית.  עד 2008 הוא עוד שיחק בליגה השניה בפולין בקבוצת פרוטצקוב אליה עבר תמורת 5000 אירו.  רק בן 22 וכבר יש לו אליפות ושני גביעים והוא גם היה מלך השערים של שלוש הליגות הראשונות של פולין.  ועכשיו יש לו גם אליפות גרמניה.  דורטמונד ידעה איזה כלי הוא כששילמה עליו 4.5 מיליון יורו.  היום הוא כבר שווה 6 מיליון.  ועכשיו יש לו גם אליפות גרמניה.

עד לפני כמה שנים לא הרגשתי מעט בנוח לראות את כל השחקנים הצעירים.  תמיד חשבתי שגם אני יכולתי להיות שם.  לא, לא בבונדסליגה, גם לא בליגת העל שלנו.  חשבתי שגם אני יכול לשחק והרגשתי שאני מפספס משהו.  לפני שנה וחצי נפצעתי בפעם האחרונה במשחק בליגת 35+ של ברלין והשלמתי עם הפרישה הסופית שלי מכדורגל.  ומאז קל לי יותר להתחבר לחבר'ה הצעירים שנותנים הצגות בכל סופשבוע.  אני אוהב את ערבי ליגת האלופות, גם בליגה האירופית יש מה לראות והליגה האנגלית היא הטובה והקשוחה בעולם.  אבל אני שבוי של הבונדסליגה, בעיקר בגלל הגיל הממוצע הצעיר שלה.

בורוסיה דורטמונד היא הקבוצה הצעירה בליגה.  והיא גם האלופה.  אין להם שחקנים עם נסיון על בעולם הכדורגל הבינלאומי, הם אפילו לא הצליחו לעבור את שלב הבתים בליגה האירופית.  אבל את האליפות הם לקחו בהרבה סטייל ובבטחון גמור.  כבר בתום הסיבוב הראשון היו מי שהכתירו אותם כאלופים.  ההתלהבות שלהם הדביקה את כל גרמניה, באיירן מינכן פתאום נראתה מיושנת משהו וזה כבר הישג לליגה שרבים בעולם עדיין חושבים עליה כעל "באיירן ועוד 17".

כמו שזה נראה כרגע באיירן תסיים במקום השלישי, וטוב שכך.  עם שחקנים כמו גומז, מולר, ריברי ורובן היא צריכה לשחק בליגת האלופות, אלה לא שחקנים לליגה האירופית.  רובן  וריברי בליגה אירופית שווה ערך לדוד וייה או ראיין גיגס בליגה האירופית – אסור שזה יקרה.  כל מי שראה את שאלקה מול מנצ'סטר יודע על מה אני מדבר.

והכי חשוב – הרטה ברלין חוזרת לבונדסליגה.  מרכוס באבל עשה עבודה נהדרת במהלך העונה ובנה קבוצה שעם חיזוק נקודתי של 3-4 שחקנים יכולה לסיים במרכז הטבלה.  המטרה הרשמית אמנם תהיה הישארות אבל יש היום להרטה סגל של בונדסליגה.  מכירת המנויים לעונה הבאה כבר החלה, אני אהיה שם בשבוע הקרוב כדי לקנות אחד.  יקר מעט יותר אבל זה לא משנה – בונדסליגה 2 מאחורינו.  ועכשיו צריך לחכות ארבעה חודשים עד שתתחיל העונה הבאה, אבל לפני כן עוד ממתין המשחק האחרון של העונה, מקום ראשון נגד מקום שני, בקרב שעשוי לקבוע את אלופת הליגה השניה – הרטה נגד אאוגסבורג.  כל הכרטיסים למשחק אזלו וביום המשחק יהיו 78,000 צופים, שיא בליגה השניה.

BSC, wir sind da(ב.ס.צ, אנחנו כאן)

Jades Spiel, ist doch klar(בכל משחק, כמובן)

Zweite Liga tut so weh(ליגה שניה זה כואב)

Scheiß egal, BSC(לא משנה, ב.ס.צ)

*ב.ס.צ – ברלינר ספורט קלוב (מועדון ספורט ברלין)


להשאיר תגובה

בלוג בוורדפרס.קום. ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

