ישראל-לטביה או מזגן?


כמה חם פה…

אני מת. כל הבוקר הסתובבתי עם הבת שלי בעיר. היינו בפארק, האכלנו ברבורים וציפורים, נסענו ברכבת נטולת מיזוג ומדיפת ריחות למקדונלדס (בלי מזגן, אם עדיין צריך להזכיר שמזגנים אינם פופולריים כל כך בברלין) וחזרנו הביתה. גם אני וגם היא נשפכנו על המיטה והתעוררנו אחרי שעתיים וחצי.

לא קל בברלין כשהטמפרטורות עולות מעל לשלושים מעלות. כולם יוצאים לרחובות, יושבים בבתי קפה, נוסעים לאגמים המקיפים את ברלין רבתי ומתמוגגים ממזג האוויר. זה נחמד ביום החם הראשון ובעיקר אחרי החורף המגעיל שאנחנו חווים כאן בכל שנה מחדש. אבל לכל דבר מתרגלים, גם לחום, וזו בדיוק הנקודה בה החום הופך למעיק, למציק, ואין לאן לברוח, רק לקניון. או לעבודה.

כל כך חם בבית שאפילו את המשחק בין ישראל ללטביה לא יכולתי לראות. חדר העבודה שלי דחוס באוויר חם שיושב לי על הראש ולא מתאים לי לשבת עם זה מול המסך ולראות משחק בשידור קופץ ונתקע. חוץ מזה זו לטביה, ולמרות הפשלה האדירה בר"ג בקמפיין הקודם זו נבחרת שישראל אמורה לנצח בכל יום נתון, שש נקודות בכל קמפיין בו שתיהן משתתפות.

אז ישראל ניצחה, אבל זה באמת לא הצליח לעניין אותי, לא ברמות העניין של עד לפני חודש. אולי זה באמת בגלל הדברים עליהם כתבתי בפוסט הקודם שלי, אולי זה יותר מדי כדורגל בשביל שנה אחת, ואחרי שכל הליגות הגדולות באירופה הסתיימו (ואני, אוהד כדורגל ישראלי דפוק שכמוני, מכניס לקטגוריה הזו גם את ליגת העל) לא תצליח לטביה, גיאורגיה או אפילו קרואטיה לגרות את יצריי.

זה לא הם אשמים, זה כדורגל הנבחרות שלא מצליח באמת להרשים אותי. לראות את נבחרת גרמניה זה אכן שונה מלצפות בנבחרת ישראל, אבל כמה עניין אפשר למצוא במפגש מרתק ומסחרר מול קזחסטן או אוזבקיסטן? בדיוק כמו משחק מול לטביה. יש משהו שנוטל ממני את החשק להתחיל ולהתחזק באמונתי בנבחרות. האופי הלאומי (ובמידה מסוימת גם הלאומני) של רוב נבחרות העולם באשר הן גורם לי כאדם ליברלי שחי בין גויים לסלוד מהרעיון הלאומי כאמצעי לאיחוד שחקני ענף ספורט תחת מטרה משותפת אחת. בשביל זה יש מלחמות.

******

אולי החום מדבר מגרוני. אולי אחרי שיעבור גל החום הנוכחי (והוא יעבור, אף פעם אין בברלין קיץ במשך כל חודשי הקיץ) יתקרר מוחי הקודח. עד אז אני מסתובב עם המעט שבבגדיי הקצרים ונזכר בערגה בימים קרירים יותר. בארץ חושבים שאני מפונק. שיצאו קודם לעבודה במינוס עשרים מעלות, הם כבר לא יחשבו כך.

להשאיר תגובה

יצירה של אתר חינמי או בלוג ב־WordPress.com. ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

