בוקר טוב ישראל


אם יש משהו שאני מתעב בעולם היפה שלנו זה לקום מוקדם.  החיים המודרניים והעובדה שעד היום אני עוד לא יודע מה אני רוצה להיות כשאהיה גדול הרגילו אותי לעבוד כל היום ולהיות עייף לפני חצות.  למזלי הרב קיבלתי משכורות ממקומות עבודה בהם לא נדרשתי להחתים כרטיס לפני השעה תשע בבוקר.  גם כיום אני לרוב לא יוצא  מהבית לפני שמונה וחצי בבוקר, ותודו שגם זה משהו.

אבל אז מגיעה משמרת הבוקר, שמונה בבוקר. קשה לקום, לפקוח את העיניים, חושך בחוץ.  כשיוצאים מהבית לפני שמונה הרחובות מלאים באנשים שרצים מפינה לפינה, הרכבת דחוסה ואין מקום לשבת, פקקי התנועה מתחילים להתגבש וגם די קר.

ודווקא ביום שכזה, בו כל דקת שינה מקבלת חשיבות אלוהית, התעוררתי מוקדם יותר מהשעון המעורר.  הוא כבר לא יעיר אותי אל החושך והקור, הוא כבר כובה והלך לישון.  אז במקום לבלות במיטה עוד קצת בשש וחצי בבוקר אני יושב מול המסך וכותב.

מחר אני טס לארץ, כנראה שההתרגשות מתחילה לפעפע.  כל השבוע מפעפע בי הזיכרון של שנה שלמה בברלין.  כשחיים את החיים לא מרגישים ששנה שלמה עברה.  החורף הקשה מביא להתרכזות מלאה בכל מה שחם – תנורים, רדיאטורים, תה וקפה, שמיכות עבות, שער של הרטה.  הקיץ היפה גורם לי לאהוב את ברלין יותר מאשר אי פעם – 24 מעלות, שמש, נעים בחוץ, בתי קפה.  בחורף אפסיק לעשן.  שוב.

אתמול ישבתי במסעדה עם חבר טוב.  לפני שנפרדנו הוא הזכיר לי שבשבת הבאה תשחק הרטה בבית מול קלן ושלא אשכח למצוא איזה שידור באינטרנט.  צחקתי.  כשאני בארץ הרטה לא מעניינת אותי מעבר לתוצאת המשחק.  כשאני בארץ אני חוזר להיות הישראלי שאני  – אוכל חומוס מקופסה עם פיתה מהסופר, מתעצבן  על הנהגים שלידי בכביש ומתלונן על מחיר הכרטיס המופקע למשחקי כדורגל בארץ כל הדרך לשער שמונה בבלומפילד.

הפעם זה מורכב יותר.  יש אירועים בכל סופשבוע, יכול להיות שאת בלומפילד אראה רק מהכביש ליפו.  וזה קצת עצוב, בעיקר מפני שלראות כדורגל בברלין בהשוואה לארץ זה קצת כמו ההבדל בין בית האופרה למתנ"ס קרית שרת.  הפעם זה גם חבל יותר, מפני שלא זכור לי ספטמבר יפה וחמים יותר מאשר הנוכחי.

שנה שלמה בברלין, תל אביב משתנה בכל ביקור.  המקומות האהובים עליי משתנים, נסגרים, נפתחים במתכונת חדשה, נעלמים.  אבל המשפחה נשארת, החברים נשארים, החומוס מקופסה נשאר, גם צ'רלטון.  יש למה לצפות.  קודם תל אביב, ברלין תחכה.

תגובה אחת בנושא “בוקר טוב ישראל

הוסיפו את שלכם

להשאיר תגובה

בלוג בוורדפרס.קום. ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

