כדורגל שלי?


אתמול בערב ישבתי איתה במסעדה ישראלית בעיר.  התחלנו לדבר על האוכל ומהר מאוד עברנו לספורט.  ואז הוא אמר שאם ישראל היתה פוגשת את גרמניה הוא לא יודע את מי הוא היה מעודד.  היא אמרה לו: "עזוב שטויות, אם ישראל פוגשת את גרמניה בגמר הגביע העולמי לא תעודד את ישראל?"

ככה זה כשלא מכירים את הכדורגל הישראלי .  מי שמגיע מבחוץ לא מבין עד כמה לא מציאותי לחשוב על ישראל מגיעה לגמר גביע העולם.  היפותזה שלעולם לא תמצא אישוש.  הרי שנים במדבר לא הביאו אותנו לצפות ליותר ממקום בשלב הבתים, ובתוך תוכנו אנחנו כבר יודעים שגם זה יותר מדי לבקש.  ישראל בגמר? אני אהיה מאושר לראות את ישראל מצליחה להוציא שתי נקודות באחד הבתים במונדיאל.  מה אני אומר, הייתי מאושר לראות את ישראל מעפילה לשלב הבתים.

אבל ישראל לא תעשה דברים כאלה, זה יותר מדי עבורה.  שחקנים יוצאים לחו"ל, השחקן הבכיר שלנו בארסנל, עוד אחד כוכב בבלגיה כבר ארבע שנים, שלישי מוצא את מקומו בפאלרמו ורביעי מצליח לצבור לא מעט דקות משחק בגרמניה.  אבל אז הם חוזרים לארץ למשחק נבחרת ומהר מאוד נזכרים מי הם – ישראלים שחושבים שהם מעל לכל.  יוסי בניון אף פעם לא מבסוט מיחס התקשורת אליו, מיחס האוהדים אליו, מיחס המאמן אליו.  איתי שכטר מתפוצץ על רון קופמן בגלל איזה משפט שהוא זרק ביציע ולאלמוג כהן יש בעיה עם לואיס פרננדז.  נראה אותו גיבור גדול מול קשטן.  יש לי תחושה די חזקה שהוא היה  שותק כמו דג, אבל כולם גיבורים על זרים שלא מבינים עברית.

כל הרע בתרבות הישראלית יוצא לאור בכדורגל הישראלי.  המגרשים המחורבנים, הנקניקיות הדוחות, הקללות שגם אדם גס רוח מן המניין ייחרד למשמע אוזניו, המחירים המופקעים והכדורגל העלוב.  אין חווייה אמיתית, מתייחסים לאוהד כאילו עושים לו טובה.  "בוא, פראייר, שלם לנו איזה תשעים ש"ח למשחק, למה למי אכפת מההוצאות שלך? מי ישלם מאות אלפי דולרים לשחקנים ששווים חמישים אלף אם לא אתה?"

אני אוהב את הכדורגל הישראלי.  הוא בבת עיני, עליו גדלתי.  מזל שלא חונכתי על פיו.  אם שואלים אותי מי הקבוצה האהובה עליי התשובה האוטומטית היא "מכבי ת"א", אבל גם מכבי ת"א אהובתי לא תצליח להשכיח ממני את מה שמזה שנים אני מנסה לשכוח – הכדורגל הישראלי לא מעניין.  בכל שהות בארץ נהגתי ללכת למשחק, אבל גם זה נמאס לי, לא שווה את המאמץ, בטח לא את הכסף, בטח לא אחרי משחקים בבונדסליגה.  לקבוצות תחתית בבונדסליגה השניה יש כושר גופני גבוה יותר מלמכבי ת"א.

אח, מכבי, איך הפסידה לבית"ר ביום שני.  משחק איטי וכבד, אבל הייתי מאוד שמח אם מכבי היתה משווה, אפילו מדרדל'ה בתוספת הזמן, העיקר לא להפסיד.  אבל היא הפסידה.  גם הרטה הפסידה.  אחלה סופ"ש.

להשאיר תגובה

בלוג בוורדפרס.קום. ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

