מה יהיה איתַך?


'על-משכבי בלילות, בקשתי את שאהבה נפשי; בקשתיו ולא מצאתיו'

(שיר השירים א' פרק ג')

      .

  1. “יש לי חברה ואני אוהב אותה, ומשתדל תמיד להיות איתה, יוצאים לרחוב,  אני שם אפטרשייב, היא עושה דפיקות עם נעלי עקב”.

יש לי הרטה ברלין.  מקום באמצע הבונדסליגה, התרגשות כנה וילדותית לפני משחקי בית, בירה ועוד בירה ועוד אחת ואחת אחרונה והחבר'ה שאני תמיד פוגש ביציע, שמגיעים בדיוק בשעה הנכונה ושמזכירים לי שאין כמו לראות כדורגל עם חברים.

  יש לי ליגת העל, אי שם בלב המזרח התיכון.  ליגה ירודה, מושחתת ונגועה באינטרסים עד אימה, עם מנהלים הזויים ושחקנים שעושים פחות ורוצים יותר, רחוקה מהעין ו(עדיין לא) רחוקה מהלב.

                    *****

  2. לא יוצא לי לראות אותה יותר מדי.  כשאני מגיע למשרד היא רק מתעוררת, כשהיא מתחילה את יום העבודה אני כבר מחשב את קצו לאחור.  סופי שבוע? גם זה במשורה.  יש את הילדה, יש את החברים, יש כדורגל ויש גם את ימי הלְבַד.

פגרה עכשיו.  שלושה שבועות חלפו, נותרו עוד שבועיים לפתיחת הסיבוב השני. אחרי הפיטורים של מרכוס באבל, התוצאות הממוצעות להחריד וחמש נקודות מהקו האדום באה הפגרה בזמן.  גם למיכאל סקיבה, המאמן החדש, הפגרה באה טוב.  הוא לא צריך ללמד את פילוסופיית המשחק שלו לשחקנים תוך כדי תנועה, יש זמן.

אצל לוזון אין פגרה.  אצל לוזון משחקים ומשחקים.  יש המון מחזורים בתוכניה של לוזון, אי אפשר לוותר על אף יום.  היו פגרות נבחרת, ואם זה לא מספיק אז יום כיפור האחרון נפל על שבת.  צריך להמשיך לרוץ בצמרת, לשריין מקום בשמינייה הראשונה או להתקדם בזחילה אל מרכז השמינייה השנייה תוך לוחמה תמידית באלימות, גזענות וטענות "כולם נגדי" של כל מי שנוטל חלק במפעל.

 3. לפעמים, אחרי שאני משכיב את דנה לישון או סתם שוכב במיטה ובוהה בתקרה (ותודה לפורץ המדופלם שלא שכח לקחת עמו את הלפטופ שלי לפני שעזב את דירתי), אני חושב עליה.  המבט השובב, החום שהיא מרעיפה עליי, העיניים שתמיד בורקות, הקרמבו המשובח מהמאפיה היוקרתית במערב העיר שהיא אף פעם לא שוכחת להביא.  אני חושב עליה, עוצם את עיניי ומתגעגע.

  בשבועות האחרונים צפיתי בכל פרקי "המרוץ למיליון" (שלא נדע מטומאה), הצצתי לדיירי "האח הגדול 4" (שוואיוואיה), הכנתי כמויות מסחריות של חומוס ולֵבֲּנֶה וגיהצתי את כל החולצות שתלויות בארון.  ימים נטולי הרטה עושים לי משהו.  פחות אגרסיות, פחות אלכוהול, פחות חברים, יותר ענייני דיומא.

אני רוצה להרהר בהרטה, לדסקס על ענייני המועדון עם החברים עם חצי ליטר ביד ולהעלות את הסעיף לעוד כמה קוראים שנמאס להם לשמוע על עוד קבוצת בונדסליגה שלא נקראת באיירן מינכן או דורטמונד או שאיתי שכטר לא משחק בה.  עוד שבועיים לסיום הפגרה, עוד שלושה שבועות למשחק הבית הקרוב של הרטה.  אני חושב עליה, עוצם את עיניי ומתגעגע.

  משחק העונה אכזב כל כך, כאילו לא זכינו בעבר למשחקי עונה עלובים מהגדולות.  בית"ר י-ם סופסוף מנצחת אבל מעדיפה להתעסק שוב בנקודות שכביכול נגזלו ממנה משל הייתה זו מועצת הפירות שהמליצה לטוטו לאכול בננה בשל תכולת מינרל האשלגן הגבוהה שבה.  שחקנים ממורמרים מעדיפים את גולת פולוניה על פני מועדוני פאר ישראלים.  דרור קשטן מסוכסך עם כל העולם ומפוטר ואלי טביב עוזב את הארץ וממיאמי הרחוקה ממנה את ניצן שירזי לתפקיד מאמן הפועל ת"א, אחלה אוקסימורון.  נשיא מכבי פ"ת טוען שהשופטים גזלו לקבוצה שלו עשרים נקודות מתחילת העונה ואחיו היו"ר נחקר במשטרה בחשד להטיית משחקים.  הכרטיסים יקרים, הרמה ירודה, היציעים מתרוקנים והשירותים מסריחים.

 צאי לפגרה.  עזבי אותנו בשקט לפני שיימאס לנו לגמרי.  תני לנו קצת מנוחה לפני שתיפלטי לנצח ממערכות הקליטה שלנו.  את צריכה חופשה כדי להתרענן ולחשוב מה את באמת רוצה מאיתנו.  שכחת שפעם הייתה כאן אהבה, שכחת לטפח אותה, לשמור עליה, לתחזק אותה.  שכחת לפנק אותנו, לעשות הכול בשבילנו, הפכת אותנו למובן מאליו.  אז את תעשי לביתך ואנחנו לביתנו.  אולי זה מאוחר מדי, נוכל לומר שלפחות ניסינו.  ואולי זה יעבוד, ואולי יגיע היום בו נחשוב עלייך, נעצום את עינינו ונתגעגע.

להשאיר תגובה

יצירה של אתר חינמי או בלוג ב־WordPress.com. ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

