הסוף קרוב. אולי


אתמול בלילה לא הצלחתי להירדם.  כמו אידיוט דחפתי לבטן שלוש פרוסות עם שוקולד נוטלה ולחיזוק היציקה לגמתי ספל חלב.  עד עכשיו, שתים עשרה שעות מאוחר יותר, כבד לי בבטן ואני מחכה לרגע ההקלה בכליון עיניים.  אבל היה עוד משהו שהדיר שינה מעיניי, משהו שלא האמנתי שיכול להכות בי באמצע שנות הארבעים לחיי.

חשבתי על השבת הקרובה ועל המחזור ה-34.  חשבתי שזה יכול להיות המשחק האחרון של הרטה ברלין בבונדסליגה העונה.  חשבתי ולא יכולתי להירדם.

מה קורה לי שאני מתרגש כל כך ממשחק כדורגל? הרי במשך ארבע עונות העניין היה אחר לגמרי – להגיע לאצטדיון לכל משחק בית, ללגום כמה בירות, לשאוף את עשן הסיגריות שאני מרשה לעצמי רק שם ולפגוש את החבר'ה.

לכולנו מקומות קבועים ביציע ואסטרטגיים להפליא – קרוב ליציאה, קרוב עוד יותר לשירותים.  לאחרונה הקירבה ליציאה עושה לנו רק טוב.  המשחק מסתיים ואנחנו כבר בחוץ.  כלומר אלה מאיתנו שנשארו עד לשריקת הסיום.

 

הפסד אחרי הפסד עם יכולת מבישה לא יכולים להשאיר אותנו מעודדים מדי.  גם כשהרטה מצליחה להציג איזושהי יכולת חיובית אף אחד ביציע לא מאמין שזה יימשך מעבר לכמה דקות בודדות.  על שער אין בכלל מה לדבר, אלא אם כן זהו שער מצמק, בזה הם דווקא טובים לאחרונה.

רק לפני שבועיים הפסידה הרטה בבית לקייזרסלאוטרן האחרונה לה היה זה הניצחון הראשון בליגה מזה חצי שנה.  ביום  רביעי לפני שבוע הגיעו אוהדים למתחם האימונים ברחוב האנס בראון וגילו שהשחקנים אינם. הרטה יצאה למחנה אימונים במיקום סודי כדי להתכונן בצורה אופטימלית למשחק החוץ האחרון של העונה מול שאלקה 04.

המנהל מיכאל פריץ אמר לפני היציאה למחנה: "אנחנו מודעים למצב בו אנו נמצאים, אבל יש עוד שש נקודות בקופה.  הכל עדיין אפשרי, אפשר להישאר בליגה".  שלושה ימים מאוחר יותר סיימה הרטה את מחנה האימון וחטפה רביעיה על הראש משאלקה.  עכשיו יש רק שלוש נקודות בקופה.

אין לי כוח לחיים של אוהד קבוצה גרועה.  בארץ הייתי מכבי ת"א – לרוב קבוצת צמרת, שזכתה באליפויות וגביעים ושמעולם לא ירדה ליגה.  פתאום אני עומד לקראת ירידת ליגה שנייה בקריירה הקצרה שלי כאוהד הרטה.  אני יודע שניצחון בשבת, שאולי יסדר מקום במשחקי המבחן מול קבוצה שכנראה טובה יותר מהרטה, ישמח אותי כל כך.  שרק תגיע כבר השבת, אין לי סבלנות ואני רוצה כבר לדעת.  גם הלילה אחשוב על כל אלה, אחשוב ולא אצליח להירדם.  כפרה.

יש לי תחושה טובה.

להשאיר תגובה

יצירה של אתר חינמי או בלוג ב־WordPress.com. ערכת עיצוב: Baskerville 2 של Anders Noren.

למעלה ↑

